Diamond Dogs
Diamond Dogs01 - Future legend 0:00
02 - Diamond dogs 1:00
03 - Sweet thing 7:11
04 – Candidate 10:43
05 - Sweet thing (reprise) 13:22
06 - Rebel rebel 15:55
07 - Rock 'n roll with me 20:26
08 - We are the dead 24:26
09 – 1984 29:26
10 - Big brother 32:52
11 - Chant of the ever circling skeletal family 36:20
12 - Dodo (bonus) 38:18
13 - Candidate (bonus) 41:14
U listopadu 1973. izlazi album Pin Ups, s obradama skladbi tada najpoznatijih sastava The Whoa, The Kinksa, Pink Floyda, The Yardbirdsa, The Pretty Thingsa, Bruce Springsteena i manje poznatih The Easybeatsa i The Merseysa. Album zauzima broj 3 na britanskoj ljestvici albuma, a hit skladba "Sorrow" postaje broj 1 ljestvice singlova, što Bowieu donosi najbolju prodaju albuma do tada[11]. Ovim albumom Bowie najavljuje razlaz s pratećim sastavom "Spiders From Mars" i prestanak koncertnih aktivnosti. Jedan od većih razloga za taj potez bila je njegova želja da napiše mjuzikl nadahnut Orwellovim romanom "1984". Pošto ne dobiva suglasnost od vlasnika autorskih prava, dio napisanih skladbi objavljuje na albumu Diamond Dogs[
Pin Ups
01 – Rosalyn 0:00
02 - Here comes the night 2:19
03 - I wish you would 5:28
04 - See Emily play 8:15
05 - Everything's alright 12:26
06 - I can't explain 14:54
07 - Friday on my mind 17:07
08 – Sorrow 20:04
09 - Don't bring me down 22:57
10 - Shapes of things 25:02
11 - Anyway, anyhow, anywhere 27:55
12 - Where have all the good times gone 31:06
13 - Growin' up 33:50
14 - Port of Amsterdam 37:18
Soul i R&B
Diamond Dogs, koji izlazi 1974. godine, bio je glazbeno osmišljen kao logičan nastavak Ziggyja, gdje do izražaja dolaze gitarski riffovi i lirske balade. Album je dao dosta hit skladbi: "Rebel Rebel" nalazila se na broju 5 britanske top liste, a "Diamond Dogs" na broju 21. Nakon izlaska albuma Bowie pokreće veliku Diamond Dogs turneju po Sjevernoj Americi, od lipnja do prosinca 1974. Scenska koreografija i rasipna produkcija specijalnih efekata koštala je mnogo novaca, no Bowie time postavlja nove standarde koji postaju praksa u njegovom daljnjem radu.
Nakon što je angažirao gitarista Carlosa Alomara i skupinu istaknutih soul glazbenika, izdaje koncertni album sa soul stilizacijom David Live. Bowie je komentirao kako bi se album David Live trebao zvati "David Bowie Is Alive and Well and Living Only In Theory", po svoj prilici zbog njegovog frenetičnog psihološkog stanja u tom razdoblju. Unatoč tome, album ga je još više učvrstio kao superzvijezdu, penjući se na broj 2 britanske i broj 8 američke liste.
Bowie albumom Young Americans iz 1975. nanovo radi veliki stilski zaokret. Album je bio izravna posvetaphiladelphijskom soulu i postigao je golemi uspjeh. Hit skladba "Fame", koju potpisuju John Lennon i Carlos Alomar, zauzima broj 1 američke top liste. Potaknut tim velikim uspjehom, Bowie seli u Los Angeles, gdje 1976. glumi u filmu redatelja Nicholasa Roega The Man Who Fell to Earth (za koji je dobio nagradu Saturn za najboljeg glumca) te snima album Station to Station.
Station to Station je projekt tranzicije s plastic-soula Young Americansa na hladni berlinski robotski zvuk. Zadržavajući odlike soul manire, Bowie svojoj izvedbi dodaje i croonersku notu kao temeljno obilježje paranoidnog i mračnog art-rock albuma, a galeriji svojih alter ega dodaje lik Tin White Dukea[13]. Bowie kreće na sljedeću veliku turneju The 1976 World Tour, na kojoj je naglasak u potpunosti na novim skladbama, na dramatičnoj naslovnoj skladbi i baladama "Wild Is the Wind", "Word on a Wing" te funky "TVC 15" i "Stay". Glavnina izvođača dobro se upoznala na snimanju albuma i još više na samoj turneji: Carlos Alomar na ritam gitari, George Murray na bas gitari i Dennis Davis na bubnjevima. Kao gosti na turneji nastupaju još na solo gitari Earl Slick, Adrian Belew i Bruce Springsteen te Roy Bittan na klavijaturama. Turneja je bila vrlo uspješna, ali zbog tmurne atmosfere i nacističkog pozdrava, novinari su Bowiea počeli prozivati da zagovara fašizam. Na temelju disko predložaka i pop balada Bowie izdaje vrlo uspješan singl "Golden Years", ali sve više ima problema sdrogom i vraća se u Englesku. Nakon što ga mediji sve više napadaju zbog nacizma i sve veće ovisnosti, Bowie se seli u Berlin.
Live at the Tower Philadelphia cd1
01 – 1984 0:00
02 - Rebel Rebel 3:20
03 - Moonage daydream 6:02
04 - Sweet thing 11:11
05 – Changes 19:44
06 - Suffragette city 23:16
07 - Aladdin sane 27:00
08 - All the young dudes 31:59
09 - Cracked actor 36:16
10 - Rock 'n' roll with me 39:40
11 - Watch that man 43:50
"Changes"
Live at the Tower Philadelphia cd1
01 – 1984 0:00
02 - Rebel Rebel 3:20
03 - Moonage daydream 6:02
04 - Sweet thing 11:11
05 – Changes 19:44
06 - Suffragette city 23:16
07 - Aladdin sane 27:00
08 - All the young dudes 31:59
09 - Cracked actor 36:16
10 - Rock 'n' roll with me 39:40
11 - Watch that man 43:50
"Changes"
I still don't know what I was waiting for
And my time was running wild
A million dead-end streets
And every time I thought I'd got it made
It seemed the taste was not so sweet
So I turned myself to face me
But I've never caught a glimpse
Of how the others must see the faker
I'm much too fast to take that test
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Don't want to be a richer man
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Just gonna have to be a different man
Time may change me
But I can't trace time
I watch the ripples change their size
But never leave the stream
Of warm impermanence and
So the days float through my eyes
But still the days seem the same
And these children that you spit on
As they try to change their worlds
Are immune to your consultations
They're quite aware of what they're going through
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Don't tell them to grow up and out of it
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Where's your shame
You've left us up to our necks in it
Time may change me
But you can't trace time
Strange fascination, fascinating me
Changes are taking the pace
I'm going through
Ch-ch-ch-ch-Changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Oh, look out you rock 'n rollers
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Pretty soon now you're gonna get older
Time may change me
But I can't trace time
I said that time may change me
But I can't trace time
And my time was running wild
A million dead-end streets
And every time I thought I'd got it made
It seemed the taste was not so sweet
So I turned myself to face me
But I've never caught a glimpse
Of how the others must see the faker
I'm much too fast to take that test
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Don't want to be a richer man
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Just gonna have to be a different man
Time may change me
But I can't trace time
I watch the ripples change their size
But never leave the stream
Of warm impermanence and
So the days float through my eyes
But still the days seem the same
And these children that you spit on
As they try to change their worlds
Are immune to your consultations
They're quite aware of what they're going through
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Don't tell them to grow up and out of it
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Where's your shame
You've left us up to our necks in it
Time may change me
But you can't trace time
Strange fascination, fascinating me
Changes are taking the pace
I'm going through
Ch-ch-ch-ch-Changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Oh, look out you rock 'n rollers
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Pretty soon now you're gonna get older
Time may change me
But I can't trace time
I said that time may change me
But I can't trace time
Berlin
U Berlinu se uspješno skida s narkotika, počinje se baviti slikarstvom, upoznaje njemačku elektroničku glazbu te ostvaruje suradnju sBrianom Enoom i producentom Tonyjem Viscontijem. Krhak zvuk s albuma Station to Station prenosi i na sljedeći album Low, koji je prvi od tri albuma "Berlinske trilogije". Na albumu se nalaze elektroničke instrumentalne skladbe koje najavljuju novo doba osamdesetih, techno i post punk.
Station to Station full albumTracklist "Station to Station" – 0:00 "Golden Years" – 10:12 "Word on a Wing" – 14:14 "TVC 15" – 20:15 "Stay" – 25:46 "Wild Is the Wind" – 31:58
David Bowie 1977 – Low
Low
01 Speed of life 0:00
02 Breaking glass 2:46
03 What in the world 4:39
04 Sound and vision Interdit - unauthorized
05 Always crashing in the same car 7:02
06 Be my wife 10:35
07 A new career in a new town 13:31
08 Warszawa 16:26
09 Art decade 22:50
10 Weeping wall 26:36
11 Subterraneans 30:04
12 Bonus - Some are 35:46
13 Bonus - All saints 39:02
14 Bonus - Sound and vision Interdit - unauthorized
Isti stil, iako nešto veći utjecaj "krautrocka" i europske progresivne rock scene, obilježava i drugi album berlinske triologije, Heroes. Naslovna skladba na albumu govori o dvoje zaljubljenih, koji su razdvojeni berlinskim zidom i smatra se jednom od najboljih Bowievih skladbi[14].
David Bowie 'HEROES' Full Album 1977
David Bowie 'HEROES' Full Album 1977
0:00 - Beauty and the Beast
3:33 - Joe the Lion
6:42 - Heroes (Best song ever 10/10, 100/100, WOW! )
12:52 - Sons of the Silent Age
16:11 - Blackout
20:01 - V-2 Schneider
23:13 - Sense of Doubt
27:10 - Moss Garden
32:14 - NeuköIn
36:49 - The Secret Life of Arabia
David Bowie 1978 - Stage - 1. deo
01 – Warszawa 0:00
02 – Heroes 6:44
03 - What in the world 12:55
04 - Be my wife 17:11
05 – Blackout 19:46
06 - Sense of doubt 23:40
07 - Speed of life 26:45
08 - Breaking glass 29:24
09 - Beauty and the beast 32:46
10 – Fame 37:46
Godine 1977. Bowie, osim što izdaje svoje albume, potpisuje produkciju za dva povratnička albuma Iggyja Popa, Idiot i Lust For Life, te glumi u filmu Schöner Gigolo, armer Gigolo (poznat i kao Just a Gigolo). Naredne godine odlazi na svjetsku turneju (prvi puta u Australiji iNovom Zelandu), na kojoj izvodi skladbe s "Lowa" i "Heroesa". Čitava turneja je zabilježena na koncertnom albumu Stage.
David Bowie 1978 - Stage, 2. deo
David Bowie 1978 - Stage, 2. deo
01 - Five years 0:00
02 - Soul love 3:57
03 – Star 6:53
04 - Hang on to yourself 9:17
05 - Ziggy stardust 12:35
06 - Art decade 16:05
07 - Alabama song 19:06
08 - Station to station 23:02
09 – Stay 31:43
10 - TVC15 39:02
Godine 1979. izdaje posljednji album u suradnji s Enoom, Lodger, čime završava berlinsku triologiju. Album se razlikuje od prva dva, pa tako bilježi povratak popa, ali i zadržava neka od ranijih iskustava. Umjesto instrumentalnih skladbi, Bowie je složio impresivnu zbirku pop brojeva, no iskustvo s "Lowa" i "Heroesa" očitovalo se u zvuku i produkciji. Na albumu se nalazi nekoliko hit skladbi, "Boys Keep Swinging", "DJ" i "Look Back in Anger". Bowie će ponovo surađivati s Brianom Enoom 1995. na albumu "Outside".
David Bowie 1979 – Lodger
David Bowie 1979 – Lodger
Lodger
01 - Fantastic voyage 0:00
02 - African night flight 2:51
03 - Move on 5:50
04 – Yassassin 9:10
05 - Red sails 13:24
06 - D.J. 17:10
07 - Look back in Anger 21:10
08 - Boys keep swinging 24:18
09 - Repetition 27:34
10 - Red money 30:34
11 - Bonus - I pray, ole 34:52
12 - Bonus - Look back in Anger 38:50
Scary Monsters (and Super Creeps) posljednji je album kojega Bowie snima za "RCA Records" i jedna je od prijelomnih točaka u njegovoj karijeri. Scary Monsters sadrži hit skladbu "Ashes to Ashes", još jedno prvo mjesto britanske ljestvice. Skladba sadrži sintetičke zvukove sintisajzera, funky bas i kompleksne vokalne izvedbe, prepoznatljiv zvuk Bowijevog suradnika Chucka Hammera[15]. Skladba "Fashion" naznaka je pravca u kojem će ići album Let's Dance iz 1983. Za vrijeme snimanja Scary Monstersa, Bowie se služi svom iskustvom koje je stekao za vrijeme berlinske ere. Krajem 1980. Bowie tri mjeseca nastupa na Broadwayu u predstavi "Čovjek-slon" ("The Elephant Man")[16].(poster ispod)
David Bowie 1980 - Scary Monsters
David Bowie 1980 - Scary Monsters
01 - It's no game (part 1) 0:00
02 - Up the hill backwards 4:16
03 - Scary monsters (and super creeps) 7:28
04 - Ashes to ashes 12:38
05 – Fashion 16:59
06 - Teenage wildlife 21:45
07 - Scream like a baby 28:34
08 - Kingdom come 32:09
09 - Because you're young 35:50
10 - It's no game (part 2) 40:40
11 - Bonus - Space oddity 44:24
12 - Bonus - Panic in Detroit 49:16
13 - Bonus - Crystal Japan 52:12
14 - Bonus - Alabama song 55:18
Bowie kao superzvijezda
Nakon potpisivanja za "EMI", objavljuje svoj najkomercijalniji album Let's Dance. Album obilježava atmosfera novoromantičarskog doba osamdesetih u produkciji Nilea Rodgersa iz sastava Chic. Na albumu se po prvi puta pojavljuje gitarist Stevie Ray Vaughan. Naslovna skladba zauzima prvo mjesto na američkim i britanskim ljestvicama i postavlja nove standarde u glazbenom svijetu. Album daje još dva hita, "Modern Love" i "China Girl" (poznat po provokativnom video spotu).
David Bowie 1983 - Let's Dance
David Bowie 1983 - Let's Dance
Let's Dance
01 - Modern love 0:00
02 - China girl 4:46
03 - Let's dance 10:18
04 - Without you 17:56
05 - Ricochet 21:06
06 - Criminal world 26:18
07 - Cat people 30:44
08 - Shake it 35:54
Bowiejev sljedeći album, Tonight iz 1984. godine, originalno je bio zamišljen kao živi album s materijalom s turneje "Serious Moonlight Tour", ali na zahtjev izdavača "EMI"-ja izlazi kao studijski album. I Tonight je također bio plesno orijentiran, ali nije zabilježio uspjeh prethodnika. Na albumu se pojavljuju Tina Turner i Iggy Pop.
Iste godine snima duet s Mickom Jaggerom, s kojim obrađuje prethodne uspješne skladbe poput "Dancing in the Street". Godine 1985. Bowie je jedan od zapaženijih izvođača na megakoncertu "Live Aid" na Wembleyu. Sljedeće godine Bowie ponovo radi na filmu, pa tako snima skladbu za film "Absolute Beginners", ima jednu od glavnih uloga u filmu "Labyrinth" te snima pet skladbi za film "Monty Python" od Terryja Jonesa.
David Bowie 1984 – Tonight
Tonight
01 - Loving the alien new 0:00
02 - Don't look down 4:40
03 - God only knows Interdit - unauthorized
04 – Tonight 8:52
05 - Neighbourhood threat Interdit - unauthorized
06 - Blue jean 12:37
07 - Tumble and twirl 15:50
08 - I keep forgettin Interdit - unauthorized
09 - Dancing with the big boys 20:50
10 - Bonus - This is not America 24:28
11 - Bonus - As the world falls down 28:12
01 - Loving the alien new 0:00
02 - Don't look down 4:40
03 - God only knows Interdit - unauthorized
04 – Tonight 8:52
05 - Neighbourhood threat Interdit - unauthorized
06 - Blue jean 12:37
07 - Tumble and twirl 15:50
08 - I keep forgettin Interdit - unauthorized
09 - Dancing with the big boys 20:50
10 - Bonus - This is not America 24:28
11 - Bonus - As the world falls down 28:12
12 - Bonus - Absolute beginners 33:02
Visconti and Robert Fripp, the King Crimson nabob who lent avant-guitar to the Berlin sessions, remained onboard for Bowie’s next project, adding a rock edge to 1980’s synthesiser-led Scary Monsters (And Super Creeps) before Bowie confounded expectations yet again with 1983’s Let’s Dance.
Created with Chic’s disco whizkid, Nile Rodgers, it embraced pop wholeheartedly, catapulting its creator to a new level of global stardom, forging the blueprint for 1980s pop iconhood as he mounted ever bigger tours and starred in transatlantic benefit gig Live Aid.
Following his experiences as an actor in The Man Who Fell To Earth and onstage as the Elephant Man, film roles in Absolute Beginners and Jim Henson film Labyrinth followed, but celebrity served to distract him from music, and returns diminished with 1984’s Tonight and 1987’s Never Let Me Down (an “awful album”, in his own judgment).
Salvation of sorts came in the company of a band – Tin Machine, with guitarist Reeves Gabrels and the Lust For Life rhythm section, Hunt and Tony Sales – with whom he recorded two albums before reverting to his own name, reuniting with Nile Rodgers for Black Tie White Noise in 1993. In the same year he also released a soundtrack of incidental music for the BBC series the The Buddha of Suburbia as he rediscovered his passion for experimentation. Outside’s creation of its own peculiar narrative world and the drum’n’bass blasting of Earthling probed new boundaries; he even innovated on the financial front, as “Bowie Bonds” allowed institutional investors to buy a slice of his future revenues. Just as doom for the traditional recording industry inched over the horizon – smart move.
Godine 1987. objavljuje svoj solo album Never Let Me Down. Na albumu prevladava gitarski rock. Produkciju su radili Bowie i David Richards. Album se našao na šestom mjestu britanske top liste, a s njega su potekla tri singla: "Day In, Day Out", "Time Will Crawl" i "Never Let Me Down". Čitavi projekt Bowie promovira na velikoj turneji Glass Spider.
David Bowie Never let me down 1987 Full Album
01 - Day in day out 4 : 12
02 - Time will crawl 3 : 59
03 - Beat of your drum 5 : 03
04 - Never let me down again 3 : 49 Depeche Mode metal cover, apparently
05 – Zeroes 5 : 45
06 - Glass spider 5 : 31
07 - Shining star (makin' my love) 5 : 04
08 - New York's in love 4 : 32
09 - '87 and cry 4 : 18
10 - Too dizzy 3 : 59
11 - Bang bang 4 : 32
12 - Bonus – Girls 5 : 35
13 - Bonus – Julie 3 : 42
14 - Bonus - When the wind blows 5 : 35
U kolovozu 1988. godine Bowie glumi Poncija Pilata u filmu Posljednje Kristovo iskušenje redatelja Martina Scorsesea.
Tin Machine
David Bowie 1992 - Tin machine Oy vey, baby Live Tin machine Oy vey, baby Live
01 - If there is something 0:00
02 – Amazing 3:58
03 - I can't read 8:04
04 – Stateside 14:32
05 - Under the God 22:46
06 - Goodbye Mr. Ed 26:50
07 - Heaven's in here 30:26
08 - You belong in rock & roll 42:30
Nadahnut "Pixiesima" i "Sonic Youthom", kao i sjećanjima na rane sedamdesete, Bowie okuplja hard rock kvartet "Tin Machine", u kojemu uz njega sviraju gitarist Reeves Gabrels, Tony Sales na basu i Hunt Sales na bubnjevima. "Tin Machine" objavljuju dva studijska albuma i jedan živi snimak.
Originalni album Tin Machine izlazi 1989. Zvuk albuma karakterizira gitarska melodija s metalnom distorzijom. Na svjetskoj turneji grupi se priključuje gitarist Eric Schermerhorn.
Sljedeći albumi grupe bili su Tin Machine II, koji izlazi 1991. u produkciji članova grupe te Tima Palmera i Hugha Padghama, te živi albumTin Machine Live: Oy Vey, Baby na kojemu se nalazi materijal iz 1991.-1992. s turneje It's My Life Tour. Nakon turneje Bowie osjeća umor od svog posla i sviranja sa sastavom pa se razilazi s "Tin Machine" i okreće samostalnom radu.
02 - One shot - 3:17
03 - You belong in rock n' roll - 8:27
04 - If there is something - 12:34
05 – Amlapura - 17:20
06 - Betty wrong - 21:06
07 - You can't talk - 24:52
08 – Stateside - 28:01
09 - Shopping for girls - 33:40
10 - A big hurt - 37:24
11 – Sorry - 41:03
12 - Goodbye Mr. Ed - 44:41
David Bowie 1991 - Tin machine II
01 - Baby universal - 0:0002 - One shot - 3:17
03 - You belong in rock n' roll - 8:27
04 - If there is something - 12:34
05 – Amlapura - 17:20
06 - Betty wrong - 21:06
07 - You can't talk - 24:52
08 – Stateside - 28:01
09 - Shopping for girls - 33:40
10 - A big hurt - 37:24
11 – Sorry - 41:03
12 - Goodbye Mr. Ed - 44:41
Elektronička glazba
Bowie nastupa 1992. na Uskršnjem koncertu u spomen na preminulog Freddiea Mercuryja iz sastava Queen, gdje izvodi skladbu "Heroes" i "Under Pressure" (s Annie Lennox). Godine 1993. izdaje svoj solo album Black Tie White Noise, koji je mješavina soula, jazza ihip-hopa te žestokih gitarskih riffova Micka Ronsona i Reevesa Gabrelsa. Album obnavlja suradnju Bowiea i producenta Nilea Rodgersa. Također 1993. izdaje instrumentalni album s filmskom glazbom The Buddha of Suburbia. Album sadrži nove elemente koji su dijelom već viđeni na albumu Black Tie White Noise, s isključivim naglaskom na twist i alternativni rock. Album je postao uspješan tek u reizdanju zaSAD 1994. godine.
David Bowie - Black Tie White Noise (1993)
David Bowie - Black Tie White Noise (1993)
1-01 The Wedding 0:00:00
1-02 You've Been Around 0:05:04
1-03 I Feel Free 0:09:47
1-04 Black Tie White Noise 0:14:36
1-05 Jump They Say 0:19:30
1-06 Nite Flights 0:23:53
1-07 Pallas Athena 0:28:29
1-08 Miracle Goodnight 0:33:08
1-09 Don't Let Me Down 0:37:20
1-10 Looking for Lester 0:42:14
1-11 I Know It's Going to Happen Someday 0:47:51
1-12 The Wedding Song 0:51:56
2-01 Real Cool World
2-02 Lucy Can't Dance
2-03 Jump They Say (Rock Mix)
2-04 Black Tie White Noise (3rd Floor US Radio Mix)
2-05 Miracle Goodnight (Make Believe Mix)
2-06 Don't Let Me Down & Down (Indonesian Vocal Version)
2-07 You've Been Around (Dangers 12" Mix)
2-08 Jump They Say (Brothers in Rhythm 12" Remix)
2-09 Black Tie White Noise (Here Come Da Jazz)
2-10 Pallas Athena (Don't Stop Praying Remix No. 2)
2-11 Nite Flights (Moodswings Back to Basics Remix)
2-12 Jump They Say (Dub Oddity)
Album Outside iz 1995. obnavlja suradnju s Brianom Enoom, s kojim Bowie želi uhvatiti priključak s novim glazbenim strujama. Albumom se Bowie vraća u mainstream, a samim time i na glazbene ljestvice. Singlovi s albuma su "The Hearts Filthy Lesson", "Strangers When We Meet"/"The Man Who Sold The World" i "Hallo Spaceboy". Prateći trend elektroničke glazbe i s iskustvom berlinske faze, Bowie poseže i za grungeom, ambijentom i novom velikom strašću cyber-spaceom. Glazbeni kritičari ostaju podijeljeni oko toga da li je nekadašnji trendmaker postao puki sljedbenik novih trendova. Iste godine postao je član Rock and Roll kuće slavnih.
02 Outside 0:01:25
03 The Heart's Filthy Lesson 0:05:29
04 A Small Plot of Land 0:10:26
05 (Segue) - Baby Grace (A Horrid Cassette) 0:17:00
06 Hallo Spaceboy 0:18:39
07 The Motel 0:23:53
08 I Have Not Been to Oxford Town 0:30:43
09 No Control 0:34:32
10 (Segue) - Algeria Touchshriek 0:39:05
11 The Voyeur of Utter Destruction (As Beauty) 0:41:08
12 (Segue) - Ramona A. Stone/I Am With Name 0:45:29
13 Wishful Beginnings 0:49:30
14 We Prick You 0:54:38
15 (Segue) - Nathan Alder 0:59:13
16 I'm Deranged 1:00:13
17 Thru' These Architect's Eyes 1:04:44
18 (Segue) - Nathan Alder 1:09:06
19 Strangers When We Meet 1:09:34
David Bowie - Outside (1995)
01 Leon Takes Us Outside 0:00:0002 Outside 0:01:25
03 The Heart's Filthy Lesson 0:05:29
04 A Small Plot of Land 0:10:26
05 (Segue) - Baby Grace (A Horrid Cassette) 0:17:00
06 Hallo Spaceboy 0:18:39
07 The Motel 0:23:53
08 I Have Not Been to Oxford Town 0:30:43
09 No Control 0:34:32
10 (Segue) - Algeria Touchshriek 0:39:05
11 The Voyeur of Utter Destruction (As Beauty) 0:41:08
12 (Segue) - Ramona A. Stone/I Am With Name 0:45:29
13 Wishful Beginnings 0:49:30
14 We Prick You 0:54:38
15 (Segue) - Nathan Alder 0:59:13
16 I'm Deranged 1:00:13
17 Thru' These Architect's Eyes 1:04:44
18 (Segue) - Nathan Alder 1:09:06
19 Strangers When We Meet 1:09:34
U rujnu 1995. Bowie pokreće Outside turneju, na kojoj nanovo angažira Reevesa Gabrelsa na gitari i američki rock sastav "Nine Inch Nails". Turneja se nastavlja po Europi u veljači 1996. i po Japanu u ljeto 1996.
Prihvaćajući kritike za prethodne albume, Bowie objavljuje hard rock i bass 'n' drum album Earthling, koji unatoč pozitivnim kritikama nije kod publike polučio veći uspjeh.
David Bowie Earthling Full Album
David Bowie Earthling Full Album
I. LITTLE WONDER - 00:00 -------------> II. LOOKING FOR SATELLITES - 6:02 -----------> III. BATTLE FOR BRITAIN - 11:23 -----------> IV. SEVEN YEARS IN TIBET - 16:12 ----------- >V. DEAD MAN WALKING - 22:34 -----------> VI . TELLING LIES - 29:24 -----------> VII. THE LAST THING YOU SHOULD DO - 34:14 -----------> VIII. I'M AFRAID OF AMERICANS - 39:11 -----------> IX. LAW - 44:12 ------------------------> = 49MINS 01SEC --------------------------
Dana 9. siječnja 1997. Bowie održava koncert u njujorškom Madison Square Gardenu, na kojemu proslavlja svoj pedeseti rođendan (koji je bio dan ranije). Na koncertu su nastupili mnogi gosti-izvođači: Billy Corgan, Frank Black, Sonic Youth, Robert Smith iz sastava The Cure, Placebo i Lou Reed.
Neoklasika
Godine 1999. Bowie je skladao glazbu za videoigru "Omikron: The Nomad Soul". U igri se pojavljuju Bowie i njegova supruga Iman. Te godine obrađuje glazbu iz videoigre i zajedno s novim skladbama objavljuje je na albumu 'hours...'. Na albumu Bowie prezentira elektronički heavy s naglaskom na što više živih instrumenata. Pjesme kao što su "Thursday's Child" i "Survive" imaju dosta autobiografskih elemenata. Nakon snimanja albuma Reeves Gabrels prekida suradnju sa Bowiem i vraća se svojoj solo karijeri.
David Bowie 1999 – Hours
David Bowie 1999 – Hours
Hours
01 - Thursday's child 0:00
02 - Something in the air 05:22
03 - Survive 11:08
04 - If I'm dreaming my life 15:20
05 - Seven 22:24
06 - What's really happening 26:30
07 - The pretty things are going to hell 30:40
08 - New angels of promise 35:21
09 - The dreamers 40:02
10 - Bonus - Brilliant adventure 45:13
At the start of the 21st Century, there was a return to more familiar, song-based territory on ‘Hours…’, Heathen and, ultimately, Reality – plus career-spanning, critically acclaimed festival sets at Glastonbury and the Isle Of Wight. Bowie was much in demand and much missed when he apparently “retired” after 2004’s Reality Tour, during which he required heart surgery following chest pains.
While rumours about the singer’s health would persist, Bowie would defy and confound watchers over the next decade, popping up in unlikely projects.
He featured on the soundtrack for Shrek 2, turned down a knighthood, judged a “walk-off” in the film Zoolander, provided backing vocals for records by Arcade Fire and Scarlett Johansson, pleaded for Scotland to remain part of Britain, ‘acted’ in the Spongebob Squarepants movie and made a scene-stealing appearance in Ricky Gervais’ comedy series Extras.
However, his most unexpected move was his own return in 2013, releasing The Next Day just when observers had given up hope of ever hearing new Bowie music. Heralded by single Where Are We Now? – a surprise release on his birthday in 2013 – the move seemed to indulge the singer’s wry wit, upstaging as it did a major V&A exhibition, for which he’d allowed curators unprecedented access to his archives.
Both album and exhibition proved major successes, demonstrating Bowie’s simultaneously-held positions of legendary icon and vital contemporary artist.
U listopadu 2001. Bowie otvara koncert "The Concert for New York City" zajedno s Paulom Simonom. Također gostuje na albumu Viva Nueva! jazz rock sastava "Rustic Overtones".
Bowie i Tony Visconti nastavljaju suradnju na albumu Heathen, koji je najbliži klasičnim Bowievim albumima s nizom skladbi koje podsjećaju na nekadašnje uspješnice. Album je još jedan veliki stilski zaokret, ali i prvi album s etiketom "Columbia/Sony".
David Bowie 2002 – Heathen
David Bowie 2002 – Heathen
01 – Sunday 0:00
02 – Cactus 4:45
03 - Slip away 7:40
04 - Slow burn 13:45
05 – Afraid 18:25
06 - I've been waiting for you 21:53
07 - I would be your slave 24:53
08 - Gemini spacecraft 30:08
09 - 5.15 the angels have gone 34:13
10 - Everyone says hi 39:14
11 - A better future 43:14
12 – Heathen 47:23
U rujnu 2003. Bowie objavljuje novi album Reality te najavljuje svjetsku turneju. Vodeći se iskustvom s prethodnog albuma, materijalom i produkcijom oslonio se na Tonyja Viscontija. Uspjeh albuma se najprije odnosio na zvuk koji je preuzet sa albuma "Heroes" i posebno "Scary Monters".
"Reality" turneja je bila najprodavanija turneja 2004. godine, no završila je naprasno 25. lipnja nakon što je Bowie osjetio snažnu bol u prsima tijekom nastupa na Hurricane festivalu u njemačkom Scheeßelu. Ustanovilo se da se radilo o manjem srčanom udaru te je Bowie hitno operiran u Hamburgu. Oporavak je potrajao više od godine dana, premda je u međuvremenu izdao DVD s turneje.
David Bowie se vratio na scenu 8. rujna 2005. nastupom na eventu "Fashion Rocks", gdje je pjevao s kanadskom grupom Arcade Fire.
U lipnju 2008. Bowie je izdao novu kompilaciju pjesama iSELECT, CD njegovih najdražih vlastitih pjesama. Kompilacija se mogla kupiti samo uz novine "The Mail On Sunday", a karakterizira je što na njoj gotovo i nema Bowievih velikih hitova, osim pjesme "Life on Mars?".
Osobni život
Bowie se prvi put oženio 1969. godine s Angelom Barnett, koja se, prema tvrdnjama Davida Bowiea, ponašala kao muškarac (tu je izjavu snimio Calvin Mark Lee)[17]. Angelin loš osjećaj za modu i grubo kršenje zakona pripisivali su se utjecaju Bowieve rane karijere i svjetske slave. Njihov sin Zowie rodio se 30. svibnja 1971. Zowie je kasnije prvenstveno bio poznat kao Joe/Joey, premda mu je pravo ime bilo - Duncan Zowie Haywood Jones. Nakon osam godina razdvojenog života, odlučili su se rastati 8. veljače 1980. u Švicarskoj.
„Istina je - ja sam biseksualac i ne mogu demantirati izvor od kojeg je to poteklo. Smatram da je to najbolja stvar koja mi se dogodila u životu...”
(―)
Bowie se drugi puta ženi 1992. somalijskim supermodelom Iman Abdulmajid. Bračni par Bowie 2000. godine dobiva kćer Alexandru Zahra Jones (koju zovu Lexi), a s njima živi i Imanina kćer iz prvog braka Zulekha. Obitelj povremeno živi na Manhattanu ili u Londonu.
Nagrade i nominacije
- Nagrada Saturn za najboljeg glumca (film), Čovjek koji je pao na Zemlju (eng. The Man Who Fell to Earth).
- Za izrazitu ulogu u Hollywood Rocks the Movies: The 1970s (2003.)
- Za najbolji kratki glazbeni video; "Jazzin' for Blue Jean" (1985.)
- Za životno djelo (2006.)
Nagrada BRIT
- Najbolji britanski solo izvođač (1984.)
- Za izuzetan doprinos u glazbi (1996.)
Nagrada Webby
- Za izuzetan doprinos u glazbi (2007.)
Diskografija[uredi VE | uredi]
Podrobniji članak o temi: Diskografija Davida Bowiea
- David Bowie (1967.)
- David Bowie (1969., reizdanje 1972. VB #17, SAD #16)
- The Man Who Sold the World (1970., VB #26, SAD #105)
- Hunky Dory (1971., VB #3, SAD #93)
- The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972., VB #5, SAD #75)
- Aladdin Sane (1973., VB #1, SAD #17)
- Pin Ups (1973., VB #1, SAD #23)
- Diamond Dogs (1974., VB #1, SAD #5)
- Young Americans (1975., VB #2, SAD #9)
- Station to Station (1976., VB #5, SAD #3)
- Low (1977., VB #2, SAD #11)
- "Heroes" (1977, VB #3, SAD #35)
- Lodger (1979., VB #4, SAD #20)
- Scary Monsters (and Super Creeps) (1980., VB #1, SAD #12)
- Let's Dance (1983., VB #1, SAD #4)
- Tonight (1984, VB #1, SAD #11)
- Labyrinth (glazba iz filma) (1986.)
- Never Let Me Down (1987., VB #6, SAD #34)
- Tin Machine (zajedno sa Tin Machine) (1989., VB #3, SAD #28)
- Tin Machine II (zajedno sa Tin Machine) (1991., VB #23, SAD #126)
- Black Tie White Noise (1993., VB #1, SAD #39)
- The Buddha of Suburbia (1993., VB #87)
- Outside (1995, VB #8, SAD #21)
- Earthling (1997., VB #6, SAD #39)
- 'hours...' (1999., VB #5, SAD #47)
- Toy (2001, neobjavljeno)
- Heathen (2002, VB #5, SAD #14)
- Reality (2003, VB #3, SAD #29)
- The Next Day (2013, VB #1, SAD #2)
- Blackstar (2016)
Filmografija[]
- The Image (1967) (kratki film) kao dječak
- Theatre 625 (1968) (TV serija) (sezona 5, epizoda 22) kao plesač
- The Virgin Soldiers (1969) kao vojnik
- Pierrot in Turquoise or The Looking Glass Murders (1970) kao vojnik
- Čovjek koji je pao na zemlju (1976) kao Thomas Jerome Newton; primio nagradu Saturn Award za najboljeg glumca
- Just a Gigolo (1978) kao Paul Ambrosius von Przygodski
- Christiane F. - Mi djeca s kolodvora ZOO (film) (1981) kao David Bowie
- The Snowman (1982) narator
- Baal (1982) kao Baal
- Žutobradi (1983) kao The Shark
- Sretan Božić, gospodine Lawrence (1983) kao bojnik Jack 'Strafer' Celliers
- Glad (1983) kao John Blaylock
- Jazzin' for Blue Jean (1984) kao Vic i kao Lord Byron
- Besana noć (1985) kao Colin Morris
- Labirint (1986) kao Jareth kralj goblina
- Apsolutni početnici (1986) kao Vendice Partners
- Posljednje Kristovo iskušenje (1988) kao Poncije Pilat
- The Linguini Incident (1991) kao Monte
- Dream On (1991) (TV serija) (sezona 2, epizoda 1) kao Sir Roland Moorecock
- Twin Peaks: Vatro hodaj sa mnom (1992) kao Phillip Jeffries
- Full Stretch (1993) (TV serija) (sezona 1, epizoda 1) kao David Bowie
- Basquiat (1996) kao Andy Warhol
- Moj divlji zapad (1998) kao Jack Sikora
- Everybody Loves Sunshine (1999) kao Bernie
- Glad (1999) (TV serija)(sezona 2) kao The Host / Julian Priest
- Riceova tajna (2000) kao William Rice
- Empty (2000) kao muškarac
- Zoolander (2001) cameo uloga kao David Bowie; nominan zaMTV Movie Award
- Nathan Barley (2005) (TV serija) kao David Bowie
- Extras (2006) (TV serija) (sezona 2, epizoda 2) kao David Bowie
- Prestiž (2006) kao Nikola Tesla
- Arthur u zemlji Minimoya (2006) kao Emperor Maltazard (Engleska verzija)
- SpongeBob's Atlantis SquarePantis (2007) kao Lord Royal Highness (Engleska verzija)
- Kolovoz (2008) kao David Bowie
- Rokerice (2008) cameo uloga kao David Bowie
- Twin Peaks: The Missing Pieces (2014) kao Phillip Jeffries
Turneje[
- 1972.-'73. - Ziggy Stardust Tour
- 1974. - Diamond Dogs Tour
- 1976. - Station to Station Tour
- 1978. - Low and Heroes Tour
- 1983. - Serious Moonlight Tour
- 1987. - Glass Spider Tour
- 1989. - Tin Machine Tour
- 1990. - Sound+Vision Tour
- 1991.-'92. - It's My Life Tour
- 1995.-'96. - Outside Tour
- 1996. - Outside Summer Festivals Tour
- 1997. - Earthling Tour
- 1999. - The 'hours...' Tour
- 2000. - Mini Tour
- 2002. - Heathen Tour
- 2003.-'04. - A Reality Tour
- Iako je kalendarski najhladnije godišnje doba počelo odavno, bio je to prvi pravi zimski dan u Njujorku. Sneg je vejao, vetar je duvao duž svih onih ulica koje se zovu po brojevima, a jutarnji saobraćajni špic je blokirao grad. Napolju je bio samo ko mora, a u milionskom gradu tokom radnog dana – mnogi moraju. Međutim, ne i Dejvid Bouvi. Nije imao nikakve obaveze, nikakva mesta na kojima je morao da bude, a ipak je izašao po toj mećavi. Hteo je da kupi voće i povrće u obližnjoj bakalnici, par časopisa, a i da iskoristi priliku da prošeta po prvom snegu. Kako je na glavi imao šal i kapu, računao je da ga niko neće prepoznati. Prošlo je pet godina od kada je objavio poslednji album „Reality“ i bio je usred diskografske pauze kojoj se nije nazirao kraj. Ljudi su se pitali šta je sa njim, a on na to nije davao ni pet para. No, ljudi koji rade po tabloidima za tih pet para su spremni da prodaju i najrođenije, a kamoli da po snegu iza nekog Sneška Belića vrebaju svoje žrtve. Tako je neki „novinar“ onog britanskog dnevnog smeća koje nije zaslužilo ni ime da mu se pomene toga jutra sve vreme pratio Bouvija. Kliktao je svojim foto-aparatom nadajući se da će napraviti dobru „foto-priču“ koju će objaviti pod nekim inventivnim naslovom poput „Evo kako Dejvid Bouvi provodi jutro“. Na njegovu nesreću, sneg je toliko vejao pa su sve fotke bile mutne. Dejvid ga je u jednom trenutku spazio i kada je bio siguran da je u pitanju paparaco a ne fan, pokazao mu je srednji prst i ušao u prvi taksi. Paparaco se nervirao, dok je Bouvi u taksiju listao poslednji broj muzičkog magazina „Uncut“. Fotke nikad nisu ugledale svetlost žutog dana.
Ovo je savršen prikaz u vezi sa stavom kakav je Dejvid Bouvi imao prema medijima u 21. veku. Nije želeo da njegovo ime diže tiraž novinama koje nisu dostojne ni da zamene toalet-papir. Neki njegovi prijatelji kažu da to čak ima veze sa tim što je muzičar napravio tako veliku diskografsku pauzu („The Next Day“ je objavljen deceniju nakon „Reality“). Kada nema novog albuma, onda nema ni medija, a ako ste velika zvezda, upravo je to jedan od načina da sačuvate dostojanstvo u savremenom svetu. Taj njegov srednji prst koji je po njujorškoj mećavi pokazao paparacu pun je simbolike. Verujem da šestar, lenjir i digitron nisu potrebni da je protumačite. - Sa Dejvidom Bouvijem je otišao još jedan deo sveta koji smo nekad znali. Pričam o svetu u kome se jedan album slušao mesecima, u kome su se tekstovi pesama prepisivali u svesku i učili napamet, kada su se pravili redovi ispred prodavnica ploča i kada reč „singl“ nije bila eufemizam za „spot“. Nije ovo nekakav lament za onim čega nema, jer uprkos čemeru i jadu u kom je ogrezla naša planeta i ovo vreme ima svojih dobrih strana, ali je činjenica da je sve manje onih koji „rade samo ono šta hoće i kako oni hoće“. Upravo je tako dugogodišnji Bouvijev producent Toni Viskonti opisao velikog umetnika koji je preminuo 10. januara 2016.
Dejvid Bouvi nikada nije pravio kompromise. Dovoljno je da preslušate dva-tri albuma iz njegove bogate diskografije pa da vam to bude jasno. Teško da postoji muzički žanr u kome se Bouvi nije oprobao: glem rok, akustični pop, elektronika, soul, kraut rok, džez, fanka, bosanova, šansona, eksperimentalna, ali i klasična muzika. Nekad je imao manje, a nekad više uspeha u tome, ali nikada nije proračunavao, podilazio ili se ulagivao bilo kome. To je samo jedna od stvari koja je pisala na srednjem prstu kojim je mahao onog jutra u Njujorku. O tom zlatnom Bouvijevom periodu iz sedamdesetih se uglavnom sve zna. „The Rise and Fall of Ziggy Stardust“ je ploča koja je odavno deo opšte kulture, njegovo koketiranje sa biseksualnošću je opisano u mnogo knjiga, a berlinske noći sa Igijem Popom, Brajanom Inom i druženja sa Luom Ridom su deo RNR antologije. Bouvi je osamdesete počeo fenomenalnim „Scary Monsters“, da bi do početka ovog veka eksperimentisao sa mnogim žanrovima, od čistog popa, do drum’n’bassa. To je radio nekad sa više, nekad sa manje uspeha, ali je uvek bio dosledan sebi.
Već pomenuta desetogodišnja pauza između 2003. i 2013. bila je najduža u Bouvijevoj karijeri. Za to vreme su kružile glasine da je Bouvi teško bolestan, a „kreativniji“ mediji su čak pisali da je umro, samo da se to ne zna. Sa tim glasinama su se sprdali i Flaming Lips, kada su sa Neon Indian snimili pesmu „Is David Bowie Dying?“Kada se 2013. vratio albumom „The Next Day“, muzičar je svim senzacionalistima još jednim mahnuo onim srednjim prstom. Ispostavilo se da je Bouvi tokom te „tihe decenije“ uživao u mirnom životu. Slikao je za svoju dušu, čitao sve ono što je propustio dok je sedamdesetih bio obuzet hedonizmom i slušao je mnogo muzike. Za razliku od većine njegovih savremenika koje je pojelo vreme i koji misle da se dobra muzika ne snima „posle (upišite deceniju)“, Bouvi je otkrivao nove, mlade grupe. Između ostalih, obožavao je Arcade Fire, ali i čikaški eksperimentalni bend Tortoise, a kako kaže Toni Viskonti, prošle godine je do besvesti slušao poslednji album hip-hopera Kendrika Lamara. Kao kada je njegova muzika u pitanju, to je bio slučaj i sa onom koju je slušao – predrasude i granice nisu postojale. Tako je prošle godine završio u jednom njujorškom klubu na svirci lokalnog džez benda. Samo par dana nakon svirke, saksofonista iz tog kluba Doni Mekeslin dobio je poziv da svira na Bouvijevom albumu „Blackstar“.
Sada, kada Dejvid Bouvi više nije fizički sa nama, jasno je da „Blackstar“ nije samo njegov poslednji album. U nekim recenzijama su mu zamerali da je album previše mračan, naročito naslovna pesma T.o što je album mračan verovatno ima veze sa tim što Bouvi hoće nešto da nam kaže. Sada nažalost znamo i šta. Uostalom, on nije bio tu da nas zabavlja – Dejvid Bouvi je bio umetnik u izvornom smislu te reči. On je znao da umire i samo par dana pre smrti je objavio spot za pesmu „Lazarus“ koja počinje stihovima „Look up here, I’m in Heaven“ i u kome leži u bolničkom krevetu sa povezom preko očiju. Iako verovatno nije znao tačan datum kada će da umre, vreme njegove smrti, objavljivanja novog albuma, poslednjeg spota, kao i njihova tematika, naprosto lede krv u žilama. On je od svoje smrti napravio umetničko delo i to bukvalno. Sumnjam da će ijedan umetnik ovakvog kalibra uraditi sličnu stvar ikada više.Kada god pomislim na Bouvija, pored muzike, prvo što mi pada na pamet jeste već pominjano dostojanstvo. Tu pre svega mislim na period od kada smo zajedno na planeti, znači od sedamdesetih. Za njega nisu vezivani skandali, afere, teške droge, a ni veze sa devojkama (ili momcima) upola mlađim. Bio je u braku sa Iman od 1992. i o tome nikada nije mnogo želeo da priča u javnosti. I nisu se razveli (to što apostrofiram ovaj podatak, dovoljno govori o vremenu u kome živimo). Što bi njegovi sunarodnici rekli, bio je „private person“. Nije bio gladan pažnje, reflektora, aplauza i tapšanja po ramenu. Znao je koliko vredi i bez toga. Takvih ljudi je sve manje i među običnim smrtnicima, a kamoli među zvezdama koje prodaju milione albuma. Sada dolazimo do onog mesta u tekstu kada se kaže „da je umetnik umro ali da će njegova dela nastaviti da žive“. Iako je to istina, nekako ne ide da zaokružimo priču tako. Da je naslov ovog teksta „Nećete verovati koji je prst Bouvi pokazao paparacu“, možda bismo tako i zaključili. Ali,naslov je drugačiji. Kad već pominjem opet taj srednji prst i to jutro (koje je prepričao Toni Viskonti u jednom intervjuu), Dejvid je iz taksija otišao pravo kući. Ispričao je supruzi šta mu se desilo, a ona je prasnula u smeh i počela da ga zadirkuje da srednji prst novinarima pokazuju samo klinci pankeri. „Pankeru, pankeru“, govorila mu je. Na to je Dejvid izvadio ploču „Never Mind the Bollocks“ grupe Sex Pistols, pojačao „Anarhy in the UK“ i zapevao iz sveg glasa sa Džonijem Rotenom dok je skakao po sobi. Onda su oboje počeli da se glasno smeju, dok je napolju sneg počeo da veje još jače.
To je bio Dejvid Bouvi. Jedan od nas koji ne koriste glavu samo za šišanje i koji ne misli da su „moral“ i „dostojanstvo“ sastojci ruske salate. Istina, za razliku od nas, imao je mnogo više dara, talenta i znanja za umetnost. I bio je jedan od najvećih muzičara koji su hodali planetom. Ali je bio jedan od nas. Valjda ga zato toliko i volimo . - "Dejvid Bouvi umro je mirno, okružen porodicom, nakon 18 meseci hrabre borbe protiv raka. Iako će mnogi od vas podeliti njihov bol, molimo vas da poštujete njihovo pravo na privatnost dok tuguju", objavio je Bouvijev tim na društvenim mrežama.
Kultni muzičar koji je tokom pola veka obeležio i menjao muzičku scenu pre tri dana je proslavio 69. rođendan objavivši album "Blackstar".Krajem novembra objavio prvi singl i spot s novog albuma, čiji je muzika uvrštena u uvodnu špicu i trejler TV serije "The Last Panthers" koja se od oktobra emituje na odabranim kanalima u Evropi. Uticajni pevač, tekstopisac i producent eksperimentisao je sa glam rokom, art rokom, soulom, hard rokom, dens muzikom, popom, pankom i elektronikom tokom svoje karijere koja je trajala duže od 40 godina.
Bouvijev umetnički proboj dogodio se 1972. albumom „The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars” koji je zvezdu predstavio kao vanzemaljca.
Stapajući britanske i japanske uticaje i rok sa pozorištem, Bouvi je stvorio živopisni androgini alter ego Zigija Stardasta.
Tri godine kasnije postigao je prvi veliki uspeh u Americi singlom “Fame”.
Među njegovim nezaboravnim pesmama bile su “Let’s Dance” iz 1983, “Space Oddity”, “Heroes”, “Changes”, “Under Pressure”, “China Girl”, “Modern Love”, “Rebel, Rebel”, “All the Young Dudes”, “Panic in Detroit”, “Fashion”, “Life on Mars”, “Suffragette City”...Zbog očiju koje su različito izgledale (posledica školske tuče) i tananog izgleda, Bouvi je bio prirodan izbor za mnoge neobične filmske uloge, a igrao je i vanzemaljca u nadrealnom filmu Nikolasa Rega “The Man Who Fell to Earth” 1976.
Kritičari su bili oduševljeni i njegovom glavnom ulogom u brodvejskom spektaklu iz 1980. “Čovek-slon”.
Bouvi je igrao i u poslednjem filmu Marlen Ditrih “Just a Gigolo” (1978), zatvorenika u Drugom svetskom ratu u “Merry Christmas Mr. Lawrence” 1983 i Pontija Pilata u Skorsezeovom “The Last Temptation of Christ” (1988). U filmu “The Prestige” iz 2006. igrao je Nikolu Teslu.Rođen je kao Dejvid Džouns 8. januara 1947. ali je promenio ime 1966. nakon što je Dejvid Džouns iz grupe The Monkees stekao slavu.
Svirao je saksofon i to u nekoliko bendova, a kasnije je potpisao ugovor za Mercury Records za koji je 1969. objavio album “Man of Words, Man of Music” na kom je bio hit “Space Oddity”.
Bouvi je 1972. stvorio alter ego - Zigija Stardasta. Tada je ofarbao kosu u narandžasto i nosio žensku odeću. Album je postao prava senzacija.Promenio je pravac 1975. kada je postao opsednut dens/fank zvukom iz Filadelfije i objavio “Young Americans” sa singlom “Fame” koji je pisao zajedno sa Džonom Lenonom i gitaristom Karlosom Alomarom.
Nakon “hladnijeg” albuma “Station to Station”, ponovo je promenio pristu ppreselivši se u Nemačku i objavivši album “Low” 1977. To je bila prva od njegove “Berlin Trilogy” (trilogije) na kojoj je sarađivao sa klavijaturistom Brajanom Inom. - Bouvi je probudio “Strašna čudovišta” (Scary Monsters) i na tom albumu odao počast liku Majora Toma iz hita “Space Oddity” nastavkom “Ashes to Ashes”. Usledili su “Tonight” 1984. i “Never Let Me Down” 1987. i saradnja sa grupom Queen, Mikom Džegerom, Tinom Tarner, The Pat Matheny Group i drugima. Formirao je kvartet Tin Machine (njegov brat Toni je svirao bubnjeve), ali bend nije dobio dovoljno pozitivnih kritika, niti značajniju zaradu ni nakon objavljivanja drugog albuma.Bouvi se vratio solo karijeri 1993. sa “Black Tie White Noise” i saradnji sa gitaristom Mikom Ronsonom sa kojim je sarađivao još u Spider From Mars, a onda 1995. snimio “Outside” sa Inom i bio na turneji sa bendom Nine Inch Nails.
Vratio se u studio 1996. i objavio “Earthling” pod uticajem elektro-zvuka. Usledila su još dva albuma: “Hours” 1999, i “Heathen” 2002.
Bouvi je bio i producent, između ostalih, za Lua Rida, The Stooges i Moot the Hoople, za koje je napisao i pesmu “All the Young Dudes”.
Gremi nagradu za životno delo dobio je 2006.Oženio se Meri Anđelom Barnet (poznatom i kao Endži Bouvi) 19. marta 1970. a kasnije su dobili sina Zouvija Bouvija (danas reditelja Dankana Džounsa). Razveo se 8. februara 1980.
“Ako je Zigi zbunio i svog tvorca i publiku, dobar deo te zbunjenosti je posledica seksualnosti”, rekao je on za magazin “Melody Maker”, zbog čega su mnogi pomislili da je homoseksualnost, iako se uglavnom smatralo da je to učinio kako bi probudio interesovanje za Zigija Stardasta. Tada je ofarbao kosu u narandžasto i nosio žensku odeću. Album je postao prava senzacija.
Međutim, za “Playboy” je 1976. rekao: “Tačno je – ja sam biseksualan. Ipak, ne poričem da sam tu činjenicu vrlo dobro iskoristio. Mislim da je to najbolja stvar koja mi se desila”.
Štaviše, njegova bivša supruga Endži tvrdila je da je imao vezu sa Mikom Džegerom.
Već 1983. on je za “Rolling Stone” porekao sve što je do tada rekao i izjavio da je bio “neizjašnjeni heteroseksualac”.
U aprilu 1992. oženio se manekenkom Iman. Imaju ćerku Aleksandriju Leksi Zahru Džouns, koja je rođena u avgustu 2000. Poslednji nalog koji je Dejvid Bouvi pratio na Tviteru pripadao je “Bogu” - tačnije, predstavi koja će uskoro biti igrana na Brodveju.ije poznato da li je muzičar sam odlučio da prati ovaj nalog, ili je to učinio neko iz njegovog tima. Ipak, mnogi njegovi fanovi pomislili su da je to znak da je Bouvi predosećao skori kraj. - The last person David Bowie followed on Twitter was God.
It was a balancing act Bowie effortlessly sustained, as he embarked on an extensive reissue campaign, including a series of collectable picture disc singles, while once again exciting fans and critics with the release of a 25th studio album, the enigmatically titled ★, which was released last Friday, his 69th birthday. With familiar unpredictability, it featured a set of brand new collaborators: jazz musicians plucked from New York’s vibrant club scene.Bowie had kept his cancer from all but a few, but the album was intriguing and dark enough in its own right, qualifying as a major musical landmark even before news of the artist’s death in New York on January 10 2016 transformed it into his last testament.It’s a fitting last move. Forget the Starman; having changed the life of his fans, shaped culture in his wake and inspired generations of musicians, it was David Bowie who blew our minds.
David Bowie The Next Day full album
1 The Next Day 0:00 2 Dirty Boys 3:24 3 The Stars (Are Out Tonight) 6:22 4 Love Is Lost 10:19 5 Where Are We Now? 14:17 6 Valentine's Day 18:26 7 If You Can See Me 21.28 8 I'd Rather Be High 24:40 9 Boss Of Me 28:25 10 Dancing Out In Space 32:35 11 How Does The Grass Grow? 35:57 12 (You Will) Set The World On Fire 40:31 13 You Feel So Lonely You Could Die 44:03 14 Heat 48:41
51.3k likes
HAPPY BIRTHDAY DAVID BOWIE AND ★ “That’s the message that I sent...” Why is this man so happy? Is it because it‘s his 69th birthday or that he has released his 28th studio album today and it’s a corker?
Who knows, but we’re sure you’ll want to join us in congratulating him on both.
Many happy returns of the day to David Bowie and ★ (Fashion fans may like to note that our man is wearing Thom Browne)
#Blackstar #imablackstar#BlackstarAlbum #BowieBirthday#BowieBrowne- Peace and Love <3...
- LOVE BOWIE
- Love is forever.
- RIP GOBLIN KING !!! Xx
- We have the same birthday
- Blackdust 69
- Still can't believe he's gone 💔
- Listening to Blackstar now. Such sadness...
- HES SO CUTE RIP😭
- What a legend!!!!!!! Mr Bowie!!!!! 😔😞😐
- Stylish to the end. Am so grateful that I got to see you a few times at your amazing concerts xx
- Our legend. Miss 😦
- 4 weeks ago. Happier times. Still so shocked and sad.
- Rip
- 😓💛
- The last picture taken of our man. Oh you've been gone for over a month now but.. It seems like just yesterday. I remember when you just started Instagram and you barely had 500 subscribers but you were verified. I tried everything I could to get your attention. You're one if my idols. I never did get your attention. Maybe there is an afterlife. If there is, maybe I'll get to meet you one of these days. Rest In Peace, David.
- 5 weeks ago, he was still with us 😭 @abigailawrencee I miss him so much
- Love you David and your family...
- Fantástic Bowie
- I can remember reading this about his 69th birthday and two days later he is dead💔💔💔
I don't know where I'm going from here, but I promise it won't be boring.David Bowie
Нема коментара:
Постави коментар