Google AdSense je oglasna mreža koja dozvoljava vlasnicima web sajtova, blogerima i ostali da postavljanjem reklama na svom sajtu zarade novac. Jednostavno rečeno, Google AdSense oglasna mreže je u suštini mesto koje sadrži oglase poslovanja koja žele da se reklamiraju na web sajtovima.
Koncept je prilično jednostavan, poslovanja pristupaju oglasnoj mreži želeći da se njihovi oglasi vide na sajtovima koji su pristupili oglasnoj mreži, tj. koji imaju AdSense nalog.
Svako ko ima sajt ili blog, trebao bi da razmisli o AdSense jer on spade u grupu programa koje je potrebno samo jednom podesiti i to je to, ne morate ni misliti više o njemu. Online zarada sa Google AdSense nije nešto što dolazi preko noći, potrebno je i vreme i trud.
U suštini radi se o nekoliko koraka:
  • Pokretanje web sajta ili bloga
  • Prijava na Google AdSense nalog (bitno je napomenuti da je on besplatan)
  • Pripreme i postavljanje oglasne jedinice koja će biti objavljena na vašem sajtu (pravljenje mjesta za oglas, boja, veličina i sadržaj koji želite da filtrirate)
  • Kreiranje sadržaja za sajt ili blog
  • Promovisanje sajta i online zarada od klikova na oglas
Prvo, važno je razumeti šta se dešava kada neko klikne na AdSense oglas. Sajt na kojem se prikazuje oglas dobija novac ali i Google takođe. U stvari, Google zarađuje mnogo više od vlasnika sajta na kome se prikazuje oglas, tako da je to način na koji Google može sebi da priušti ovakav program oglašavanja. Dakle, kompanije se obraćaju Google-u sa ponudom da će platiti određen novčani iznos za svaki klik ili impresiju na oglas koji se prikazuje na relevantnim sajtovima ljudi koji su pristupili AdSense program.
Google zatim uzima taj oglas (koji prvo mora da prođe kroz strogi proces prihvatanja) i postavlja ga na svoju AdSense mrežu, i ako se vaš sajt smatra relevantnim za sadržaj oglasa, Google će vam dati procenat od onoga što zarade od svakog klika na taj oglas ako se on bude prikazivao na vašem sajtu. Novac će vam se isplatiti kada zaradite minimalno 100 dolara.
Da bi zaradili novac sa Google AdSense potrebno je da imate dobar web promet na svoj sajt kako bi imao ko da klikne na oglase. Svakako da bi tehnike za promociju sajta, posebno optimizacija za Internet pretraživače i artikal marketing, uticale da se poveća web promet na vaš sajt a samim tim i online zarada bi trebala biti veća. Takođe, morate da imate sadržaj koji bi mogao privući oglase koji imju najvišu stopu PPC, relevantnih za taj sadržaj. Zatim, dobro bi bilo prilagoditi web sajt kako bi se oglasi uklopili u njega, jer su mnoga istraživanja pokazala da ljudi koji posećuju sajtove koji sadrže oglase čija kombinacija boja nije u skladu sa ostatkom sajta, ne klikaju na takve oglase, što znači da bez obzira na to koliko web prometa dolazi na vaš sajt, velike su šanse da niko neće kliknuti na oglase. Uglavnom, da pojasnimo gore spomenute korake online zarade sa AdSense.   
Pokretanje web sajta ili bloga
Ako nikada pravili sopstveni web sajt ili blog, niste sigurni kako da kupite naziv domena, hosting paket, i postavite vaš sopstveni web sajt, onda imate na raspolaganju dosta mesta gde možete jednostavno da se prijavite za blog! Preporučujem WordPress ili Blogger. Otvaranje bloga na ovim platformama je besplatno a i jedna i druga imaju izvrsne vodiče za korisnike koji će ih brzo voditi kroz proces za prijave i sam izbor izgleda bloga.
Prijava za Google AdSense nalog
Prijavljivanje za AdSense nije teško, potrbno je da Google-u pružite informacije koje su mu potrebne, a on će vam potom ne e-mail poslati Kod koji ćete morati da unesete kako biste aktivirali svoj nalog. Ovo je uobičajen process verivikacije vaše adrese.
Priprema i postavljanje oglasne jedinice za objavu na vašem sajtu (boja, veličina i sadržaj koji želite da filtrirate)
Potrebno je da pogledate odeljak Google pomoći vezan za pripremu i korišćenje oglasnih jedinica. Kod ovog koraka, uzmite u obzir tipove sadržaja koje su povezani sa sadržajem vašeg sajta. Možete filtrirati specifične kategorije sadržaja koji nisu povezini sa vašim sajtom, čime se eliminiše mogućnost da se besmisleni oglasi prikazuju vašim korisnicima! Nažalost, filtriranje sadržaja utiče na sve oglasne jedinice. Dakle, ako imate dva potpuno različita web sajta, a možete imati samo jedan AdSense nalog, moraćete imate sve važeće kategorije sadržaja dostupne. Srećom, Google je dovoljno pametan da na osnovu vašeg sadržaja primenjuje odgovarajuće oglase za svaki sajt posebno. Na kraju, treba reći da možete kreirate koliko god hoćete oglasnih jedinica, ali samo će 3 biti prikazanje na jednoj stranici.
Kreiranje sadržaja na sajtu ili blogu
Ovo je najlakši i najzabavniji korak, ovo je mesto gde možete ispuniti svoj sajt sa sadržajem koji želite! Ako se vaš sajt ili blog bavi fotografijom, onda postavite fotografije. Ako se bavi recenzijama igrica onda je treba da uključite i linkove koji vode do tih igrica. Uglavnom tekst na stranici mora biti relevantan sa temom vašeg sajta. Na primer, ako ste pokrenuli foto-blog i na njega ste postavili samo fotografije, bez teksta, Google neće imati pojma koja je vrsta oglasa relevantna za vas. Njihov pauk razume tekst ali ne i slike. Dakle, ako imate sliku Zelena Trava, onda bi na stranici trebali imati ovu frazu “zelena trava”. Postoji razlog zašto su AdSense korisnici poznati kao izdavači, to je zato što objavljuju sadržaj. Morate imati dobar sadržaj na vašim stranicama, sadržaj pisan za ljude a ne za pretraživače. Potrebno je zadržati posetioce što duže na stranicama jer što duže ostanu, veće su šanse da će kliknuti na oglas. Takođe, možete pogledati i članak “SEO: Optimizacija slika za Internet pretraživače” kako bi dobili ideja za povezivanje teksta sa slikama!
images
Optimizacija za Internet pretraživače (SEO)
Kada govorimo o optimizaciji AdSense oglasa postoji nekoliko stvari koje trebate isprobati kako bi povećali svoju zaradu:
  • Povećajte svoju AdSense pokrivenost: Kako biste povećali svoju AdSense zaradu, postavite tri AdSense oglasne jedinice i tri link jedinuce na svaku od stranica. Što više oglasa prikazujete veće su šanse da će korisnici kliknuti na njih. Takođe, zbog toga što se za neke oglase plaća po impresiji (CPM), vi ćete često biti plaćeni samo za prikazivanje oglasa, bez obzira da li korisnik klikne na njih ili ne.
  • Postavite svoje oglase u gornjem delu: Oglasi koji se pojavljuju u gornjem delu stranice imaju najbolje rezultate. Postavite svoje oglase tako da korisnici mogu da ih vide bez scroll-anja.
  • Koristite najefikasnije oglasne jedinice: Oglasne jedinice mogu biti različitih veličina a najpopularnije oglasne jedinice su Leaderboard veličine 728 × 90, Medium Rectangle veličine 300 × 250 i Skyscraper veličine 160 × 600. Korišćenjem ovih popularnih oglasnih jedinica konkurisaćete za širok krug oglasa.
  • Prikažite tekstualne i slikovne oglase: Proverite u oglasnim jedinicama da li ste omogućili prikazivanje tekstualnih i slikovnih oglasa. Diversifikacijuom oglasa u mogućnosti ste povećati dostupnost različitih oglasa na vaš sajt. Tekstualni oglasi se većinom plaćaju po modelu cena po kliku (CPC) a slikovni oglasi po modelu cena po impresiji (CPM), a takođe, možete da dozvolite AdSense-u da odredi koji će oglasi uvećati vašu zaradu na Internetu.
  • Uklopite oglase sa vašim sadržajem: AdSense oglasi bi trebalo da su potpuno uklopljeni u vaš sajt, poboljšavajući doživljaj korisnika. Prilagodite boje vaših oglasa tako da odgovaraju ostataku sajta, uklonite ivice oko oglasne jedinice kako bi vaši oglasi izgledali kao da dopunjuju sadržaj i poboljšavaju vaš sajt.
  • Opt-in za Placement Targeting: Postavite Custom Channels u svom AdSense nalogu i opt-in za Placement Targeting. Placement Targeting omogućava oglašivačima da daju ponude na određeno mesto na sajtu na kome će se prikazivati oglas. Pokazalo se da su oglašivači obično spremni da ponude više novca za određeno mesto na sajtu na kom će se prikazivati njihov oglas.
adsense-ad-placement
Promocija web sajta
Promocija je od izuzetne važnosti za privlačenje posetilaca na vaš sajt a samim tim i dobijate i potencijalne klikove na oglase. Potrebno je napraviti Facebook stranicu, Twitter nalog, YouTube kanal i ostalo. To su veoma popularne socijalne mreže koja će omogućiti istomišljenicima da vas pronađu mnogo brže nego ako samo imate sajt i očekujete web promet samo sa stranica rezultata pretrage. Takođe, u svrhu promocije možete koristiti i forume gde bi u potpis stavljali link na vaš sajt ili blogovi na koje bi postovali komentare koji bi takođe sadržavali link na vaš sajt.
Treba reći da Yahoo i MSN imaju slične programe, mada ti programi nisu tako dobro razvijeni kao Google AdSense. Osnove za zaradu su iste, takođe trebate mnogo web prometa, oglase koji se dobro plaćaju, da su oglasi u skladu sa dizajnom vašeg sajta, kako bi ljudi klikali na njih.